Wojny terapeutyczne – promocja narkotyków na konkurencyjnym rynku ad 5

Podejmowanie decyzji na podstawie nieodpowiednich danych dotyczących porównywalnej skuteczności i efektywności kosztowej może spowodować zwiększenie, a nie zmniejszenie kosztów opieki zdrowotnej. Zmień kampanie
Firmy farmaceutyczne, a także podmioty świadczące usługi opieki zdrowotnej i ich przedstawiciele, coraz częściej starają się zmienić pacjentów z oryginalnie przepisanych leków na leki ja też sprzedawane przez firmy. Próby te są czasami określane jako zmiany kampanii . Po odpowiednim przełączeniu zmiana może poprawić jakość opieki, obniżyć koszty lub obu. Na przykład przejście z markowego produktu na tańszy, biorównoważny produkt generyczny może zmniejszyć wydatki pacjenta i ogólne wydatki na opiekę zdrowotną, bez wpływu na jakość opieki.
Inne rodzaje wysiłków związanych z przełączaniem mają jednak potencjalny wpływ na leczenie i koszty, które zasługują na dokładne rozważenie. Obejmują one wysiłki mające na celu zmianę pacjentów na inną postać dawkowania tego samego produktu lub na inny produkt w tej samej klasie terapeutycznej. Czasami kampanie te obejmują płatności dla farmaceutów, którzy przekonują lekarzy, aby zmienili swoje schematy przepisywania leków14. Wcześniej w tym roku grupa prawników kilku stanów osiągnęła porozumienia z dwiema ważnymi firmami farmaceutycznymi w zakresie ich wypłat dla farmaceutów15,16.
Kampanie typu przełącz się są zwykle oparte na twierdzeniach o lepszych lub równoważnych wynikach terapeutycznych, niższych kosztach lub obu. Niedawno pojawiło się kilka przykładów, w których terapeutyczne implikacje proponowanego przełączenia nie zostały dogłębnie rozważone, twierdzenia, na których opiera się proponowana zmiana, okazały się mylące lub jedno i drugie.
W jednym przypadku FDA podjęła działania regulacyjne skierowane przeciwko producentowi farmaceutycznemu w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej mającej na celu zmianę pacjentów z jednej formy doustnego środka hipoglikemizującego na nowszą formę tego samego elementu molekularnego, z bardziej biodostępną dawką. Materiał promocyjny twierdził, że nowsza forma oferuje lepsze ogólne leczenie pacjentów z cukrzycą niż starsza forma. Producent twierdził również, że zmiana spowodowała niewielkie oszczędności kosztów dla pacjenta.
Producent zażądał, aby farmaceuci detaliczni, którzy otrzymali receptę na starszą postać leku, skontaktowali się z lekarzami przepisującymi lek i poprosili o zmianę ich recept na nowszą. Ponadto zachęcono farmaceutów do zidentyfikowania pacjentów przyjmujących lek w starszej formie, aby przesłać im informacje o nowej formie za pomocą kuponu, który mogliby wykorzystać za pomocą recepty na nową formę, oraz aby zachęcić pacjentów do skontaktowania się z lekarzem i zapytaniem być przełączanym. Farmaceuci otrzymają w ten sposób opłatę za każdą zmienioną receptę.
Urzędnicy FDA ustalili, że roszczenie sponsora było mylące pod wieloma względami. Po pierwsze, nie było uzasadnienia dla stwierdzenia, że nowsza forma leku zapewnia lepszą ogólną korzyść. Po drugie, kampania nie ujawniła, że nie było dokładnej zależności dawkowania pomiędzy nowszą i starszą formą leku. W związku z tym zmiana wymagałaby retitracji i mogłaby narazić pacjenta na ryzyko słabej kontroli poziomu glukozy we krwi, a także dodać koszty związane z monitorowaniem stężenia glukozy we krwi podczas retitracji
[hasła pokrewne: polvertic opinie, szafran białogard, ria jamnica ]

Powiązane tematy z artykułem: polvertic opinie ria jamnica szafran białogard