Nietypowe leki przeciwpsychotyczne i ryzyko nagłej śmierci sercowej

Użytkownicy typowych leków przeciwpsychotycznych mają zwiększone ryzyko poważnych komorowych zaburzeń rytmu i nagłej śmierci sercowej. Jednak mniej wiadomo na temat bezpieczeństwa sercowego atypowych leków przeciwpsychotycznych, które w dużym stopniu zastąpiły starsze środki w praktyce klinicznej. Metody
Obliczono skorygowaną częstość występowania nagłej śmierci sercowej wśród obecnych użytkowników leków przeciwpsychotycznych w retrospektywnym badaniu kohortowym pacjentów zarejestrowanych w Medicaid w Tennessee. Główna analiza obejmowała 44 218 i 46 089 bazowych użytkowników, odpowiednio, pojedynczych leków typowych i atypowych oraz 186 600 dopasowanych nonusers leków przeciwpsychotycznych. Aby ocenić resztkowe zakłócenia związane z czynnikami związanymi ze stosowaniem leków przeciwpsychotycznych, przeprowadziliśmy wtórną analizę użytkowników leków przeciwpsychotycznych, u których nie rozpoznano wyjściowej diagnozy schizofrenii lub pokrewnych psychoz iz którymi nonusers zostali dobrani zgodnie ze wskaźnikiem skłonności (tj. prawdopodobieństwo, że byliby oni użytkownikami leków przeciwpsychotycznych).
Wyniki
Obecni użytkownicy typowych i atypowych leków przeciwpsychotycznych mieli wyższy wskaźnik nagłej śmierci sercowej niż nieużywający leków przeciwpsychotycznych, ze skorygowanymi wskaźnikami częstości występowania 1,99 (przedział ufności 95% [CI], 1,68 do 2,34) i 2,26 (95% CI 1,88 do 2,72). Wskaźnik częstości występowania u użytkowników atypowych leków przeciwpsychotycznych w porównaniu z użytkownikami typowych leków przeciwpsychotycznych wyniósł 1,14 (95% CI, 0,93 do 1,39). Dawni użytkownicy leków przeciwpsychotycznych nie mieli istotnie zwiększonego ryzyka (wskaźnik zapadalności, 1,13; 95% CI, 0,98 do 1,30). W przypadku obu grup leków ryzyko dla obecnych użytkowników znacznie wzrosło wraz ze wzrostem dawki. Wśród użytkowników typowych leków przeciwpsychotycznych wskaźniki częstości występowania zwiększyły się z 1,31 (95% CI, 0,97 do 1,77) dla osób przyjmujących niskie dawki do 2,42 (95% CI, 1,91 do 3,06) dla osób przyjmujących duże dawki (P <0,001). . Wśród użytkowników czynników atypowych wskaźniki częstości występowania zwiększyły się z 1,59 (95% CI, 1,03 do 2,46) dla osób przyjmujących niskie dawki do 2,86 (95% CI, 2,25 do 3,65) dla osób przyjmujących duże dawki (P = 0,01 ). Odkrycia były podobne w kohorcie, która została dopasowana do oceny skłonności.
Wnioski
Obecni użytkownicy typowych i atypowych leków przeciwpsychotycznych mieli podobne, zależne od dawki, zwiększone ryzyko nagłej śmierci sercowej.
Wprowadzenie
Istnieją obszerne dane łączące typowe leki przeciwpsychotyczne ze zwiększonym ryzykiem nagłej śmierci sercowej. Leki te blokują repolaryzujące prądy potasowe in vitro1,2 i wydłużają odstęp QT, 1,3,4 jeden ważny mechanizm przyczynowy dla tachyarytmii komorowych, które często prowadzą do nagłej śmierci sercowej.5 Istnieje wiele doniesień o przypadkach torsades de pointes i nagłej śmierci w połączeniu z użyciem typowych leków przeciwpsychotycznych .6,7 Kontrolowane badania epidemiologiczne wykazały zależne od dawki zwiększone ryzyko nagłej śmierci sercowej związanej ze stosowaniem tych leków. 8-11 Istotnie, tiorydazyna, kiedyś jedna z najczęstszych przepisane leki przeciwpsychotyczne, teraz noszą ostrzeżenie o zwiększonym ryzyku arytmii i nagłej śmierci serca12.
Mniej wiadomo o bezpieczeństwie kardiologicznym atypowych leków przeciwpsychotycznych, które w dużym stopniu zastąpiły starsze leki w praktyce klinicznej
[podobne: niedokrwistość pokrwotoczna, żurek na zakwasie z butelki, złamanie rzepki ]

Powiązane tematy z artykułem: niedokrwistość pokrwotoczna złamanie rzepki żurek na zakwasie z butelki