Medicaid i droga USA do krajowego ubezpieczenia zdrowotnego

Wybory prezydenckie w 2008 r. Rozpaliły długo oczekiwaną nadzieję na kompleksową reformę systemu opieki zdrowotnej. Debata polityczna zawiera odniesienia do nowych programów rządowych (być może program federalny dla nieubezpieczonych, które można kupić) i niejasne formuły dotyczące ograniczania kosztów (zazwyczaj z nadmiernie optymistyczną oceną oszczędności, które można uzyskać dzięki wykorzystaniu technologii informacji o zdrowiu). Jak na ironię, debata generalnie ignoruje to, co uważam za najbardziej wiarygodną drogę do powszechnego pokrycia: po pierwsze, rozszerzenie Medicaid o pokrycie największej części nieubezpieczonych, Amerykanów o dochodach poniżej 350% federalnego poziomu ubóstwa (około 62 000 USD dla rodziny trzech); po drugie, wymaganie od wszystkich posiadania ubezpieczenia zdrowotnego i umożliwienie ludziom, których dochody są zbyt wysokie, aby automatycznie objęli ubezpieczenie medyczne. Poprzednie wysiłki zmierzające do uchwalenia powszechnego zasięgu zawiodły częściowo dlatego, że opozycja ze strony grup interesu, takich jak środowisko biznesowe i branża ubezpieczeniowa, ma znacznie większy wpływ niż zorganizowane wsparcie dla nieubezpieczonych pracowników niskopłatnych. Reformy przeciwników także wykorzystują etos anty-big-government, który przenika naszą kulturę polityczną. Wreszcie, nasze instytucje polityczne mają na celu utrudnić wprowadzenie kompleksowego prawodawstwa, ponieważ nasz system kontroli i równowagi zapewnia przeciwnikom wiele możliwości blokowania prawodawstwa.
Opieka zdrowotna i recesja
W jaki sposób recesja gospodarcza wpływa na opiekę zdrowotną – i perspektywy reformy systemu opieki zdrowotnej – w Stanach Zjednoczonych. Obejrzyj dyskusję wideo między czterema wybitnymi panelistami na temat obecnych i prawdopodobnych skutków kryzysu gospodarczego.
Tymczasem Medicaid, program federalny, mający na celu zapewnienie ubezpieczenia zdrowotnego dla ubogich, po cichu stał się najbardziej udanym programem w historii USA, służącym pomocą nieubezpieczonym. Od czasu administracji Reagana liczba osób zapisanych na program zwiększyła się ponad dwukrotnie (ponad 59 milionów), co łagodzi wpływ ciągłego spadku liczby Amerykanów z zasięgiem sponsorowanym przez pracodawcę.
Co zaskakujące, same czynniki, które pokonały propozycję prezydenta Billa Clintona dla powszechnego pokrycia, rzeczywiście zachęcały do ekspansji Medicaid. Liderzy biznesu wspierają ekspansję Medicaid, ponieważ zmniejszają presję na pracodawców, aby mogli oni objąć pracowników o niskich płacach. Prywatni ubezpieczyciele popierają takie inicjatywy, ponieważ pozostawiają nienaruszone jądro obecnego systemu, a ponieważ wiele państw korzysta z komercyjnych planów zdrowotnych, aby służyć beneficjentom Medicaid. Instytucjonalni dostawcy (szpitale i domy opieki) wspierają, ponieważ polegają na dolarach Medicaid. Medicaid jest również podawany na różne sposoby przez różne stany, co minimalizuje skargi na monolityczny program krajowy. Być może najważniejsza, międzyrządowa struktura Medicaid zachęca do ekspansji: ponieważ program finansowany jest głównie z dolarów federalnych, państwa mogą zwiększyć zasięg, jednocześnie przenosząc znaczną część kosztów na skarbiec federalny.
Bitwa w 2007 roku nad siostrzanym programem Medicaid, Państwowym Programem Ubezpieczeń Zdrowotnych dla Dzieci (SCHIP), ilustruje tę szeroką akceptację. Kongresowa propozycja zwiększenia finansowania SCHIP pojawiła się w procesie dwupartyjnym i była wspierana zarówno przez senatora Edwarda Kennedy ego (D-MA), jak i senatora Orrina Hatcha (R-UT)
[hasła pokrewne: badanie rf cena, nfz katowice przeglądarka, fizjoterapia po mastektomii ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie rf cena fizjoterapia po mastektomii nfz katowice przeglądarka